Aj napriek tomu, že letecká spoločnosť Ryanair priam zdôrazňuje, že má na prvom mieste vždy spokojnosť cestujúcich, tentokrát tomu tak nebolo. Jeden z cestujúcich, Adrian Keogh trpí zdravotným znevýhodnením a preto musí byť na vozíčku. Čo sa však stalo, keď mu letecká spoločnosť nevyhovela?
Po tom, ako lietadlo pristálo vo Švédsku sa musel plaziť sám po schodoch. Opisuje nepríjemný zážitok Adrian Keogh. Aj napriek tomu, že mal objednanú asistenčnú pomoc, pri vystupovaní by vozičkár musel čakať hodinu. Ako sa to vôbec mohlo stať?
Nedôstojný prístup
Adrian Keogh skončil na vozíčku po tom, ako mal v roku 2015 pracovný úraz. Odvtedy je odkázaný na invalidný vozík. Už má isté skúsenosti s lietaním a preto si zarezervoval aj asistenčnú pomoc. Tá má byť k dispozícii vždy v čase, kedy ho cestujúci potrebuje. Takúto asistenčnú pomoc si okrem rezervácie, musia cestujúci aj zaplatiť, preto počítajú s tým, že sa môžu na leteckú spoločnosť spoľahnúť.
Odplazil sa z lietadla?
Po tom, ako lietadlo pristálo a pasažieri z neho začali vystupovať, Adrianovi prišli oznámiť, že musí počkať hodinu, kým mu prídu asistenti na pomoc. Posádka ho vraj informovala, že ak nepočká, bude sa musieť z lietadla odplaziť. Toto však letecká spoločnosť Ryanair popiera. Otázkou je, komu máme teraz veriť.
Trpel bolesťami
Adrian Keogh mal v tom čase silné bolesti a potreboval ísť súrne na toaletu. Čakať hodinu na asistenčnú pomoc mu tak prišlo skutočne neprípustné. Nemohol preto ďalej čakať a zliezol po strmých schodoch dole. Jeho brat sa ponúkal, že ho odvezie, no sám Keogh ho odmietol. Schody boli totiž príliš strmé a keby mu pomáhal, mohli spadnúť obaja, čo by bolo nebezpečné. Celý zostup zvládol sám, aj napriek ťažkostiam.
Fotografia ako dôkaz
Adrian stihol ešte v ten deň zverejniť fotku, ako dôkaz, že sa skutočne musel po tých schodoch odplaziť. Zodpovední z fotografie skutočne nadšení neboli, keďže to poškodilo ich meno. Čo sa týka zodpovednosti v tomto prípade, berie si ju na seba poskytovateľ tretej strany vo Švédsku. Vysvetlili to tak, že kvôli meškaniam pristálo na letisku viacero lietadiel naraz a aj napriek tomu, že bola v dostupnosti aj zdravotná pohotovosť, jednoducho nestihli hneď prísť za všetkými cestujúcimi. Chcú preto tento incident vyšetriť a Adrianovi sa ospravedlniť.
Do budúcna by preto mali zariadiť viacero členov asistenčnej pomoci, aby sa takéto incidenty už viac nestávali. Určite je to pre cestujúcich, ktorí sú zdravotne znevýhodnení, veľmi nepríjemné. Chcú preto užšie spolupracovať a zabezpečiť, aby sa nič podobné viac neopakovalo. Adrian to však má v pamäti a určite túto nepríjemnú skúsenosť nenechá len tak. Čakať hodinu na asistenčnú pomoc je skutočne neprípustné.