Ryanair, najväčšia letecká spoločnosť v UK, odmietla nepravdivé tvrdenia asociácie „Online Travel UK“ týkajúce sa zvýšených bezpečnostných opatrení pri odbavovaní pasažierov, ktorých rezervácie boli vytvorené prostredníctvom OTA ( online cestovné agentúry a kancelárie ).
Ryanair zdôraznil, že táto ich politika je špeciálne navrhnutá tak, aby mohli komunikovať s pasažiermi priamo a nie prostredníctvom cestovných agentúr, kvôli splneniu právných povinností a umožnila pasažierom upraviť svoje kontaktné údaje v prípade potreby zmien letov, refundácií atď.
Ryanair tvrdí, že nič netušiaci spotrebitelia sú klamaní a/alebo preplácaní touto skupinou OTA, ktorá nezákonne kopíruje webovú stránku Ryanairu (jasný príklad „internetového pirátstva“), a potom používa tieto nezákonne získané údaje na zavádzanie spotrebiteľov a predávanie ich letov s významnými prirážkami. Medzi členmi tejto asociácie „Piráti Európy“ sú OTA, ktoré vedome učtujú spotrebiteľom vyššie ceny leteniek Ryanair a/alebo ponukájú spoplatnené doplnkové služby, ako sú odbavenie batožiny, pridelenie sedadiel, zmeny letov atď. Používajú falošné jednorazové kreditné karty na skrytie svojej identity pred spotrebiteľmi, falošné jednorazové e-mailové adresy, aby zabránili priamemu kontaktu Ryanairu s týmito spotrebiteľmi, a v niektorých prípadoch títo „internetoví piráti“ poskytujú aj falošné adresy zákazníkov.
Ryanair opakovane vyzýval Úrad pre súťaž a trhy a Úrad pre civilné letectvo, aby podnikli kroky na zabránenie týmto „internetovým pirátom“ v blokovaní komunikácie medzi leteckými spoločnosťami a pasažiermi a v preplácaní alebo klamaní spotrebiteľov. Ryanair naďalej ponúka licencovaný prístup k svojim leteckým tarifám a zásobám na účely porovnávania cien online platformám, ako je Google Flights. Avšak členovia „Online Travel UK“ nechcú túto licenciu prijať, pretože dodržiavanie licencie Ryanair by im bránilo v možnosti účtovať províziu za poskytnutie svojích služieb.
Praktiky týchto „internetových pirátov“, ktorí patria medzi najväčšie cestovné spoločnosti na svete, znamenajú, že sa obohacujú na úkor nič netušiacich spotrebiteľov. Okrem preplácania za letecké tarify alebo doplnkové služby mnoho spotrebiteľov nedostáva letecké oznámenia o svojich rezerváciách, vrátane pokynov týkajúcich sa bezpečnosti, ochrany a verejného zdravotníctva, oznámení o prerušeniach atď., a trpia značnými škodami počas prerušení letov.
Keďže mnoho týchto OTA zadržiava skutočné kontaktné údaje zákazníkov od Ryanairu, našim zákazníkom často chýbajú informácie o prerušení letu, pretože v mnohých prípadoch im tieto „internetoví piráti“ neposielajú SMS a e-mailové správy. Keď má zákazník nárok na odškodnenie alebo refundáciu, Ryanair často nemôže vykonať tieto platby priamo, pretože mnoho OTA neuvádza skutočné platobné údaje zákazníkov spoločnosti Ryanair.
Michael O’Leary z Ryanairu povedal:
„Je kriticky dôležité, aby naši zákazníci boli priamo informovaní o dôležitých informáciách týkajúcich sa bezpečnosti, ochrany a aktualizácií letov a aby vždy mali prístup k najnižším leteckým tarifám a najnižším cenám doplnkových služieb pri každej rezervácii. Tieto online cestovné kancelárie a agentúry kopírujú naše údaje (bez autorizácie alebo povolenia) v jasnom akte internetového pirátstva a potom klamú nič netušiacich spotrebiteľov do rezervácií prostredníctvom svojich webových stránok, čo nevyhnutne znamená, že spotrebitelia sú buď preplácaní za letecké tarify Ryanair, alebo preplácaní za doplnkové služby Ryanair. Obchodné modely týchto internetových pirátov môžu prežiť iba v prípade, že sa im podarí preplácať spotrebiteľom za letecké tarify alebo doplnkové služby, o ktorých vedia, že sú na webovej stránke Ryanair za nižšiu cenu“.
Niekoľko online platforiem licencuje zásoby Ryanairu na účely porovnávania cien. Jasným príkladom toho je služba Google Flights. Avšak keď internetoví piráti, ako sú tieto OTA, sa zapájajú do neoprávneného kopírovania údajov a potom používajú tieto nezákonne získané údaje na preplácanie našich zákazníkov alebo na odopieranie presných kontaktných a platobných údajov zákazníkov Ryanairu, potom veríme, že by sa mali uplatňovať britské zákony na ochranu spotrebiteľa rovnakým spôsobom, akým chránia spotrebiteľov pred predajcami lístkov na koncerty a športové udalosti. Ryanair bude naďalej propagovať webové stránky na porovnávanie cien a bojovať proti nelegálnemu predaju leteckých lístkov, aby všetci zákazníci, ktorí si rezervujú let alebo doplnkové služby na Ryanair, mohli byť istí a presvedčení, že dostávajú najnižšie dostupné ceny v čase svojej rezervácie.
Sme prekvapení, že britské spotrebiteľské agentúry a britská vláda nepodnikli žiadne kroky proti tomuto rozšírenému internetovému pirátstvu a tomuto preplácaniu nič netušiacich spotrebiteľov za letecké tarify alebo doplnkové služby. Opäť vyzývame CMA, Martina Lewisa a ďalších ochrancov spotrebiteľov, aby odhalili toto internetové pirátstvo a odhalili túto asociáciu „Online Travel UK“, ktorej neoprávnené kopírovanie údajov a zavádzanie spotrebiteľov jasne vyžaduje, aby ich premenovali na „Piráti Európy“.